2 Φεβρουαρίου 2008

Φασματικοί ήχοι για παραξενη τέχνη


Ομολογώ ότι τον Banks Violette δεν τον γνώριζα πριν. Ωστόσο, απ' ό,τι καταλαβαίνω από τα όσα διαβάζω εδώ κι εδώ γι' αυτόν, πρέπει να είναι αρκετά σημαντικός εικαστικός καλλιτέχνης, αν και εμένα μου κάνει για λίγο μουρλός (με την καλή έννοια). Anyway (που λεν και στο χωριό του Κουλούρη), σε μια έκθεσή του, ο τυπάκος είχε την εξής ιδέα: αφού αναπαρήγαγε με ρητίνη και αλάτι τα όργανα και τους ενισχυτές των SunnΟ))) (προφέρεται Σανν), έβαλε την ημέρα των εγκαινίων το συγκρότημα σε ένα κλειστό δωμάτιό, ένα όροφο κάτω από την έκθεση, να παίξει ένα κομμάτι ειδικά γραμμένο για την περίσταση, επιδιώκοντας να δημιουργήσει μια αίσθηση παρουσίας/απουσίας, η οποία -προφανώς- ταίριαζε με το concept των εκθεμάτων.

Οι SunnO))) εμφανώς γούσταραν την όλη φάση, κάλεσαν μαζί τους για το κονσέρτο για τα εγκαίνια της έκθεσης τον Attila Csihar (Mayhem), τον Joe Preston (Earth, Thrones) και τον Atsuo (Boris) και έκαναν αυτό που ο Violette τους ζήτησε. Επίσης, προφανώς γούσταραν και το κομμάτι που έγραψαν για την περίσταση και αποφάσισαν να το εκδώσουν σε μια εκδοχή που πολύ μου αρέσει: μόνο βινύλιο, μόνο περιορισμένο αριθμό κομματιών (7.777) και ελάχιστα μη διαθέσιμα στο εμπόριο cd. E, από χθες, είμαι ένας από τους 7.777 τυχερούς που έχουν στα χέρια τους το δίσκο αυτό, που τιτλοφορείται "Oracle", και πρέπει να πω ότι για τους φίλους του πειραματικού drone, είναι μια χαρά.

Για τους SunnO))) κάποια στιγμή θα μιλήσω πιο αναλυτικά. Απλώς, ήθελα να πω την ιστορία του "Oracle", κυρίως για να δείξω ότι: α) στις galleries δε χρειάζεται να παίζει μόνο νερωμένη jazz ή new age B/S και β) και (κάποια από) τα "μέταλλα" (οι SunnO))) θεωρούνται ότι ανήκουν στο ευρύτερο είδος) έχουν και απόψη και γούστο και θέση για/στην τέχνη. Αυτά και θα επανέλθω...