tag:blogger.com,1999:blog-6884213178390029654.post2953332664112120082..comments2023-05-23T18:00:50.167+03:00Comments on KHLYST: Περί χρησιμότητας του σχολείου…Khlystyhttp://www.blogger.com/profile/02421628310359700210noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-6884213178390029654.post-60193355291428555722007-11-08T15:50:00.000+02:002007-11-08T15:50:00.000+02:00@ ανέστηςΧρησιμοποιώ το παράδειγμα της Φινλανδίας,...@ ανέστης<BR/><BR/>Χρησιμοποιώ το παράδειγμα της Φινλανδίας, διότι είναι ένα παράδειγμα που πολλοί πολιτικοί έχουν κακομεταχειριστεί στο παρελθόν, παρουσιάζοντας επί μέρους χαρακτηριστικά του, αλλά όχι το σύνολό του, ή τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για να φθάσει στη σημερινή του μορφή. Συμφωνώ ότι σαπίζουμε ως κοινωνία, όμως, θεωρώ ότι οι καταλήψεις, με όλα τα -πάρα πολλά- στραβά τους δεν είναι σύμπτωμα αυτής της σαπίλας, αλλά μια μορφή αντίδρασης ανθρώπων που αισθάνονται παγιδευμένοι σε ένα σύστημα που δεν τους δίνει τίποτα. Επίσης, θεωρώ ότι, παρά την τραγική παρακμή που βιώνει η ελληνική κοινωνία, αντιδράσεις όπως αυτή, μπορούν να αποτελέσουν νησίδες "αναγέννησης", έστω κι αν τρομοκρατούν τους ούτως ή άλλως συντηρητικούς συμπολίτες μας. ΟΚ, "πολιτικά απολιθώματα", όπως το ΚΚΕ, εκμεταλλεύονται τις καταλήψεις. Όμως, ακόμα κι αυτό είναι προτιμότερο από τη "σιγή θανάτου" που επικρατεί αλλού...Khlystyhttps://www.blogger.com/profile/02421628310359700210noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6884213178390029654.post-63505859452065538472007-11-08T13:24:00.000+02:002007-11-08T13:24:00.000+02:00"Γυναίκα δες πως ψήλωσε, θέλει άλλη γκαρνταρόμπα, ..."Γυναίκα δες πως ψήλωσε, θέλει άλλη γκαρνταρόμπα, αν πάει έτσι στο σχολειό θα γίνουμε όλοι ρόμπα"<BR/><BR/>Ακόμα επιμένουμε να κάνουμε συγκρίσεις και μάλιστα με Φινλανδία;;; Σαπίζουμε καθολικά, καταλάβετέ το.ανεστηςhttps://www.blogger.com/profile/12747439843043755615noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6884213178390029654.post-77003723193933565292007-11-07T00:47:00.000+02:002007-11-07T00:47:00.000+02:00@ ΔείμοςΕπειδή συμφωνούμε, να προσθέσω δύο πράγματ...@ Δείμος<BR/>Επειδή συμφωνούμε, να προσθέσω δύο πράγματα:<BR/>α) Το σχολείο, όπως και λίγο-πολύ όλα τα institutions, πάντα βρίσκονται πίσω από τις κοινωνικές εξελίξεις, ιδίως όταν αυτές αφορούν στα μεσαία στρώματα. Απλώς, θεωρώ υπερβολικό να λέγεται ότι επειδή το σχολείο είναι πίσω, να το καταργήσουμε. Θυμίζω ότι οι "προφήτες του κυβερνοπάνκ" William Gibson και Bruce Sterling στις αρχές τις δεκαετίας του '90 υποστήριζαν ότι πρέπει στις υποβαθμισμένες γειτονιές των ΗΠΑ τα σχολεία να γεμίσουν με υπολογιστές, όχι να καταργηθούν τα σχολεία.<BR/>β)Το μεγαλύτερο πρόβλημα της ελληνικής εκπαίδευσης νομίζω ότι είναι ότι συνεχίζει να ανταποκρίνεται στη στατικότητα και φόβο της κοινωνίας μπροστά στο καινούργιο.<BR/>Τέλος, θέλω να σου πω ότι αυτός νομίζω ότι είναι και ο λόγος που ο κόσμος τρομάζει από τις καταλήψεις: μια φοβική και συντηρητική κοινωνία -όπως η ελληνική- με τη μεσαία τάξη της να συμπιέζεται διαρκώς, η άναρθρη αντίδραση των πιτσιρικάδων την τρομοκρατεί και την αγχώνει, διότι θεωρεί ότι αποτελεί σημάδι κίνησης ανατροπής...Khlystyhttps://www.blogger.com/profile/02421628310359700210noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6884213178390029654.post-54158604093766964782007-11-06T12:26:00.000+02:002007-11-06T12:26:00.000+02:00Πολύ καλό το κείμενό σου και με βρίσκει απόλυτα σύ...Πολύ καλό το κείμενό σου και με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο. Απλά να τονίσουμε ότι κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν οράται ως αρκετό από καμία κοινότητα. Πάντα θεωρείται κατώτερο των κοινωνικών απαιτήσεων ακι όλοι αναζητούν κάτι παραπάνω. Το ελληνικό σχολείο εξυπηρετούσε αρκετά καλά -για τα πολιτικά δεδομένα της εποχής- μία ελληνική στατική κοινωνία με μηδενική τεχνολογική ανάπτυξη. Σήμερα όμως με τόση κοινωνική κινητικότητα -συνήθως προς τα κάτω- και τέτοια ανάπτυξη της επιστήμης, τα σχολείο έπρεπε να εφοδιάζει με γνώσεις γνεικές και προσαρμόσιμες τα παιδιά. Έπρεπε να καλλιεργεί την επιθυμία για αναζήτηση κι έρευνα βάσει των επιθυμιών του παιδιού και να αναπτύξουν νέες δεξιότητες και να καλλιεργήσουν τις υπάρχουσες. Ωστόσο, ούτε το σύστημα θέλει κάτι τέτοιο, ούτε όμως και τους εκπαιδευτικούς δεν εκπαιδεύει για τέτοιες απαιτήσεις, με αποτέλεσμα το πανεπιστήμιο να φαντάζει η μόνη λύση. <BR/><BR/>Πολλά τα αρνητικά και όλα αυτά αναδεικνύουν οι όποιες κινητοποιήσεις. Όποιος δεν τα βλέπει, απλά στρουθοκαμηλίζει.ο δείμος του πολίτηhttps://www.blogger.com/profile/05409347669720153462noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6884213178390029654.post-42632957970912538542007-11-06T11:59:00.000+02:002007-11-06T11:59:00.000+02:00@anisixos:Thanx, αλλά θα ήθελα και τη γνώμη σου γι...@anisixos:<BR/>Thanx, αλλά θα ήθελα και τη γνώμη σου για το τι συμβαίνει και το τι θα μπορύσε να συμβεί, όχι για να έχουμε την ιδανική εκπαίδευση, αλλά για να αντιμετωπιστούν κάποια από τα προβλήματα. Πάντως, ευχαριστώ για την ανάγνωση και το σχόλιο.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6884213178390029654.post-75339698119727425422007-11-06T01:12:00.000+02:002007-11-06T01:12:00.000+02:00Πολυ καλο κειμενο.Πολυ καλο κειμενο.Anonymousnoreply@blogger.com